Press "Enter" to skip to content

10 – סביון בן ישראל – מצב חירום רוחני

0

בפרק 10 דיברנו עם אישה יקרה ומרתקת בשם סביון בן-ישראל על חווית ה-Spiritual Emergency שלה – "מצב חירום רוחני". ד"ר סטניסלב גרוף, מייסד הפסיכולוגיה הטרנס-פרסונאלית, טוען שזהו מצב שיש בו פוטנציאל גדול לצמיחה והתפתחות של האדם שחווה אותו, אם רק נשכיל לדעת איך להתייחס אליו ואל אותו אדם. לצערינו בחברה המערבית לרוב לא נותנים מקום לחוויות כאלו ויש שמגיעים לאשפוז (גם בכפייה) כתוצאה מ"תיוג" של מצבים כאלו כפסיכוזות.  

סביון סיפרה לנו איך יום אחד באמצע החיים, היא נכנסה למצב הזה. התמזל מזלה והיו לה את התמיכה והאנשים הנכונים סביבה כדי לצאת מזה לא רק שונה, אלא ממש מחוזקת. כשפגשנו את סביון היא פתחה קודם כל בזה שלא התנסתה בחומרים משני תודעה בחייה. אבל בשינוי תודעתי קיצוני? היא כנראה יכולה ללמד אותנו דבר או שניים. מה גם, שהיא סיפרה שאם יש מי שיכולים להבין את החוויה שלה, אלו כנראה מי שהתנסו בחומרים משני תודעה. אז ישבנו, הקשבנו ולמדנו. על הליכה בדרך רוחנית, שיטות טיפול שונות, טראומה, למידה וחקירה עצמאית, ועוד.

פעם בכמה זמן יוצא לנו, ומניחים שגם לכם, לשמוע או להיתקל במצבי קיצון נפשיים של חברים או קרובים. אחד הדברים המשותפים לכל החוויות השונות – הוא חוסר אונים. היינו רוצים שכמה שיותר זוגות אוזניים ישמעו את זה, וייפתחו להגדרות וגישות טיפה שונות בכל הנוגע למשברים כאלו.

תודה לאולפני TLV1 ולסביון הנפלאה על השיתוף והפתיחות.

אוהבים,

יהב ומתן.

לינקים:
חלונות לנפש – עמוד פייסבוק שסביון מפרסמת בו \ סרט דוקו על מצב חירום רוחני – הדובר בסרט אינו סטניסלב גרוף